no16.در هوای آلوده چه خوراکی هایی بخوریم (۱)

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

هوای آلوده بخودی خود حاوی ترکیباتی اکسید کننده و سمی است و از طرفی بدن همواره به ذراتی که در هوای آلوده وجود دارد واکنش التهابی نشان می‌دهد. اما ترکیبات آنتی‌اکسیدانی از این فعالیت ها ممانعت به عمل می‌آورند.

مهمترین آنتی اکسیدانها ویتامین‌های C , E ، بتاکاروتن، سیلنیوم و روی می‌باشند. این مواد مغذی به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی که دارند به‌طور موثری از بروز التهابات جلوگیری کرده و موجب غیرفعال شدن رادیکال‌های آزاد موجود در هوای آلوده می‌شوند.

1. منابع غذایی حاوی ویتامین E:

گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی قوی در روزهای آلوده باید بیشتر مصرف شوند.

2. مصرف شیر و لبنیات در روزهای آلودگی هوا:

لبنیات برای از میان بردن آثار ذرات معلق موجود در هوا مفید است؛ اما تاثیری بر بهبود مسمومیت‌ ناشی از آلاینده‌ها همچون سردرد، تهوع، سرگیجه، تنگی نفس و… ندارد و تنها راه درمان، دریافت اکسیژن است.

لازم است بدانید مصرف شیر و لبنیات پرچرب موجب عود بیماری‌های ریوی در هوای آلوده می‌شود؛ زیرا اسیدهای چرب اشباع موجود در این محصولات خود تضعیف‌کننده سیستم ایمنی بدن هستند.

همچنین شیر و فرآورده‌های لبنی با لینت مزاج و کمک به دفع ادرار به خروج سموم و مواد آلاینده کمک می‌کند. ضمن این که محصولات لبنی غنی از پروبیوتیک با تقویت باکتری‌های مفید بدن سبب کاهش جذب همه فلزات سنگین موجود در هوای آلوده می‌شوند.

3. روغن زیتون:

این روغن علاوه بر توکوفرول اسید چرب غیر اشباع دارد که خاصیت کاهش دهندگی التهاب را دارد.

در این روزها روغن زیتون را جایگزین روغن های گیاهی معمول برای مصارف پخت غذا مصرف کنید و حتی سالاد را با روغن زیتون و لیموی تازه خوش طعم کنید تا هم از طعم و هم آثار خوب آن بهرمند شوید.

ادامه دارد…

در هوای آلوده چه خوراکی هایی بخوریم (2)

 

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر