no18.در هوای آلوده چه خوراکی هایی بخوریم (۳)

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

7. انواع ماهی‌های بخارپز مانند:

ماهی به شکل بخارپز یا تنوری غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و سلنیوم همچون کیلکا،

ساردین، قباد، سالمون، شاه ماهی، قزل‌آلا (حتی انواع پرورشی) و ماهی‌های آزاد در کنار میگو می‌توانند از اثرات زیان بار ترکیبات التهاب‌آور آلاینده‌ها بکاهند و مصرف آن به مبتلایان آسم، تنگی نفس و مشکلات قلبی و التهابی توصیه می‌شود.

*به یاد داشته باشید آلرژی تنفسی بر اثر آلودگی هوا با مصرف مواد غذایی خاصی بهبود نمی‌یابد.

8. گوجه فرنگی و مشتقات آن:

حتی سس و رب گوجه فرنگی را نیز میتوان جزء یکی از تغذیه های مناسب آلودگی هوا دانست. لیکوپن موجود در گوجه فرنگی نقش حفاظتی موثری برای ریه و تنفس و کاهش آسم دارند. به جای اینکه مصرف پاستا و ماکارونی را زیاد کنید، سس گوجه فرنگی آن را زیاد کنید.

مطمئن شوید که رب یا سس گوجه فرنگی تقلبی نباشد در صورت عدم اطمینان بهتر است خودتان با گوجه فرنگی سس درست کنید و یا از گوجه فرنگی در وعده های خود استفاده کنید.

9. آب انار، چای سبز، چای سفید و قهوه :

به دلیل داشتن ترکیبات فلاونوئیدی به دفاع بدن در برابر عوامل اکسیدکننده‌ که از طریق آلودگی هوا وارد بدن می‌شوند کمک می‌کند و خوراکی‌های پرچرب، پرپروتئین و غذاهای فرآوری ‌شده آماده می‌توانند سرعت اکسیداسیون و افزایش رادیکال‌های مضر آزاد را در بدن بالا ببرند.

10.  بروکلی و جوانه‌های آن:

در کاهش عوارض هوای آلوده نقش مهمی در سبزیجات پیدا کرده اند یک تحقیق جدید که در مجله تحقیقاتی پیشگیری از سرطان چاپ شده نشان داده که نوشیدن نصف فنجان نوشابه جوانه بروکلی خطر زیانهای ناشی از اکرولیین و بنزین را کاهش می دهد.

استفاده از نوشیدنی با جوانه بروکلی روزانه نیم فنجان به مدت ۱۲ هفته توانسته است خطر آلودگی بنزن و اکرولیین موجود در هوای آلوده را بشدت کاهش دهد.

ادامه دارد…

در هوای آلوده چه خوراکی هایی بخوریم (2)

در هوای آلوده چه خوراکی هایی بخوریم (4)

 

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر