تهران مرغ سوخاری، دنیای سوخاری تهران

تهران مرغ سوخاری، دنیای سوخاری تهران

تهران مرغ سوخاری یکی از رستوران‌هایی است که می‌توانید درآنجا یک طعم بی‌نظیر را تجربه کنید. مرغ سوخاری تهران، دنیای سوخاری در تهران، اگر شما از طرفداران مرغ سوخاری باشید این مقاله مناسب شما است، زیرا از پایه و اساس مرغ‌های سوخاری را باهم بررسی خواهیم کرد.

تهران مرغ سوخاری - Tehran Fried Chicken

تهران مرغ سوخاری – Tehran Fried Chicken

اما اگر تاکنون مرغ سوخاری را امتحان نکرده‌اید، باز هم این مطلب برای شما مناسب خواهد بود، زیرا می‌توانید آگاهانه و با اطلاعات کامل یک غذا را به لیست غذاهای موردعلاقه‌تان اضافه کنید.

به احتمال زیاد در منوی رستوران‌های فست فود، با کلمه مرغ سوخاری تکه‌ای یا کنتاکی روبه رو شده‌اید و هوس کرده‌اید آن را سفارش دهید؛ اما سوالاتی به ذهنتان خطور کرده است. این غذا چه تفاوتی با مرغ معمولی دارد؟ روش پخت آن با روش پخت مرغ معمولی چه تفاوتی دارد؟ آیا این رستوران مکان خوبی برای امتحان کردن این غذا است؟ چه مزه و طعمی دارد؟ چند تکه از مرغ سوخاری مرا سیر می‌کند؟ برای پاسخ به این سوالات و سوالات نظیر آن می‌توانید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید.

تاریخچه مرغ سوخاری

برای پاسخ به سوالات ذکر شده، باید در مورد تاریخچه این غذای خوشمزه اطلاعاتی در اختیار شما قرار دهیم. اگر بخواهیم در مورد تاریخچه مرغ سوخاری سخن بگوییم، باید به سال 1830 میلادی باز گردیم، زمانی که اسکاتلندی‌ها طبق عادت همیشگی خود، غذاها را در ظرف بزرگی از روغن سرخ می‌کردند. آفریقایی‌هایی که در آن منطقه به عنوان برده زندگی‌ می‌کردند، این روش را آموخته و به آن مقداری ادویه و مخلفات اضافی کردند تا مرغ‌‌ها طعم بهتری داشته باشند.

با مهاجرت اسکاتلندی‌ها به آمریکا، این غذای خوشمزه در آمریکا نیز رواج پیدا کرد؛ به طوری که در سال 1860 تا 1870 به عنوان یک غذای محبوب، دستور پخت آن در کتاب‌های آشپزی گوناگونی نوشته شد. با گذشت زمان، تغییراتی در طبخ و ادویه‌های استفاده شده در آن ایجاد شد و مرغ سوخاری به شکلی در آمد که امروزه در رستوران‌های فست فود آن را می‌بینید.

دنیایی از بهترین سوخاری های تهران

ایرانیان همواره در پخت غذا حرف اول را می‌زنند، طعم و مزه غذاهای ایرانی زبان‌زد خاص و عام است. از این رو، زمانی که روش پخت مرغ سوخاری به ایران وارد شد؛ ایرانیان آن را در بهترین کیفیت و طعم آماده کردند. در این بخش یکی از قدیمی‌ترین و خوش‌نام ترین رستوران‌های تهران را به شما معرفی می‌کنیم.

تهران مرغ سوخاری یا کنتاکی سابق رستورانی است که می‌خواهیم در مورد آن توضیحاتی در اختیار شما قرار دهیم؛ اما چرا این رستوران؟ تهران مرغ سوخاری دنیای بهترین سوخاری تهران است که می‌توان به آن لقب پیشتاز در این زمینه را داد.

ولین و قدیمی ترین مرغ سوخاری تهران

ولین و قدیمی ترین مرغ سوخاری تهران

این رستوران که تهران مرغ سوخاری ( تی اف سی ) است، فعالیت اصلی خود را از سال 1352 در خیابان تخت جمشید، در محلی نزدیک به رستوران عصر جدید آغاز کرد. این رستوران به دست یکی از خوش‌نام‌ترین و معتبرترین اشخاص تهران یعنی آقای حاج محسن هراتی تهرانی تاسیس شد.

تلاش‌های شبانه روزی این شخص و ارائه مرغ سوخاری با بالاترین و بهترین کیفیت، باعث شده است که این رستوران مانند 50 سال پیش روال و رونق سابق خود را داشته باشد.

به دلیل استقبال بی‌نظیر مردم از غذاهای این رستوران، 3 شعبه دیگر از این رستوران در مناطق مختلف شهر تهران تاسیس شد. در مطلب بعدی درباره شعب این رستوران توضیحاتی در اختیار شما قرار می‌دهیم.

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر