میگو شناخت میگوی تازه

no10.نکات آموزشی شناخت میگوی خوب از بد

زمان مطالعه: 1 دقیقه

تشخیص میگو سالم از فاسد

 

بدلیل حساس بودن میگو به فساد سریع، شرایط صید و نگهداری آن بسیار حائز اهمیت می باشد.

در این مطلب به چند نکته ساده در هنگام خرید میگو اشاره خواهیم کرد. تا با دقت در آن بتوانید نسبت به تشخیص سلامت میگو اقدام کنید.

۱_بو:

در میگوی سالم بوی مخصوص میگو به مشام شما خواهد رسید. اما این در حالی‌ است که اگر بوی آمونیاک و ضخم و به طور کلی بوی فساد را استشمام کردید به معنی خراب بودن میگو می باشد.

۲_ رنگ:

معمولا در میگویی که رو به فاسد شدن است. رنگ طبیعی پوست میگو کدر و به رنگ سفید نزدیک شده است. البته رنگ میگو متناسب با نژاد آن فرق خواهد داشت. در مورد میگوی پرورشی رنگ پوسته تمایل به سبز زیتونی دارد. میگوی صید شده در حوزه خلیج فارس که معروف به موزی است. به رنگ صورتی روشن می باشد.

 

۳_استحکام پوسته:

در میگوی تازه و سالم پوست میگو محکم و سخت باید باشد. و سر میگو محکم به بدن وصل می باشد و همینطور تغییر رنگ نباید رخ داده باشد. بافت گوشت، حالت طبیعی داشته و پوسته و گوشت در هنگام طبخ به رنگ نارنجی متمایل به قرمز در می‌آید. در میگوی فاسد در ناحیه سر تغییر رنگ ایجاد شده و سر به راحتی امکان جدا شدن از تنه را دارد. در میگوی فاسد پوسته روی بدن شل می شود و به سادگی از گوشت جدا خواهد شد. پیدایش رنگ نارنجی مایل به قرمز بستگی به درجه فساد میگو خواهد داشت. به این معنی که هر چه فساد بیشتر باشد مقدار قرمزی کاهش دارد.

 

میگو سوخاری تهران مرغ سوخاری TFC

 

همونطور که می دانید در هر 4 شعبه تهران مرغ سوخاری (TFC) میگوی سوخاری پخت و سرو می شود.

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر