no12.خواص، کالری و هرآنچه که باید درمورد گوشت مرغ بدانید (۱)

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

مرغ از محبوب‌ترین و لذیذترین نوع گوشت است که به دلیل پروتئین‌، ویتامینها و مواد مغذی و چربی کم که در آن موجود است، به عنوان غذایی سالم و مفید از آن یاد می‌شود. از مهم‌ترین ویژگی مرغ برای سلامتی، کاهش وزن، تنظیم کلسترول و کاهش فشارخون می باشد .در این مطلب سعی میکنیم کوتاه و مفید درمورد خواص گوشت مرغ برای سلامتی اشاره کنیم.

ارزش غذایی 85 گرم سینه مرغ:

میزان انرژی: 122 کالری

پروتئین: 24 گرم (ساخت و ترمیم بافتها و سلامت عضلات)

چربی: 3 گرم

نیاسین: 51% نیاز روزانه بدن

سلنیوم: 36% نیاز روزانه بدن (تقویت سیستم ایمنی و تیروئید)

فسفر: 17% نیاز روزانه بدن

ویتامینB6: شانزده 16% نیاز روزانه بدن

ویتامینB12: ده 10% نیاز روزانه بدن

روی: 7% نیاز روزانه بدن

پتاسیم: 5% نیاز روزانه بدن

طبع مرغ در طب سنتی

طبع گوشت مرغ محلی گرم و تر است، اما مرغ‌های امروزی بدلیل آنکه ماشینی هستند و تحرک کافی ندارند، طبع آن‌ها سرد است. چاقی مرغ ارتباط مستقین با رطوبت آن دارد. طبع گوشت خروس کمی گرم و خشک و نزدیک به اعتدال می باشد.

 

 

مصلح گوشت مرغ

موادی همچون پیاز، زعفران، زنجبیل، فلفل سیاه و دارچین می باشد. اضافه کردن این چاشنی‌ها و ادویه‌های بدلیل طبع گرم باعث ایجاد اعتدال در گوشت مرغ خواهد شد.

 

خواص گوشت مرغ برای سلامتی

 

1- کمک به عضله سازی

گوشت مرغ پروتئین زیاد و چربی کم دارد از این رو غذایی فوق‌العاده سالم محسوب می شود. اسیدهای آمینه‌، یکی از عوامل ساخت ماهیچه در این گوشت وجود دارد. 100 گرم مرغ پخته 31 گرم پروتئین دارد. و به همین دلیل برای ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم ماهیچه هستند بسیار ارزشمند می باشد.

2- سلامت استخوان ها

وجود مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم و ویتامین D نقش موثری در حفظ کیفیت استخوان ها دارد. سلنیوم موجود در گوشت مرغ می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر آرتریت را کاهش دهد و به جلوگیری از این بیماری کمک کند.

3- کمک به کاهش استرس

این گوشت سرشار از دو ماده مغذی تریپتوفان و ویتامین B5 می باشد که نقش مهمی بر کاهش استرس و آرامش جسم دارند.

مصرف مرغ بعد از یک روز پر از استرس کمک می کند بدن شما آرام تر از قبل شود. قرار دادن مرغ در رژیم غذایی موجب زیاد شدن میزان سروتونین در بدن شده و بدین ترتیب به بهبود خلق و خو و همینطور خواب راحت نیز کمک خواهد نمود.

۴- تسکین علائم پیش از قاعدگی

مرغ غنی از منیزیم است و مطالعات نشان می‌دهد که مصرف منیزیم با کاهش علائم پریود و همچنین بهبود خلق و خو در این دوران در ارتباط مستقیم است. برای این که در دوران قاعدگی درد کمتری را تجربه کنید می‌توانید با نزدیک شدن به این دوران بیشتر از مرغ و غذاهای حاوی منیزیم استفاده کنید.

5- افزایش قدرت باروری در مردان

همانطور که میدانید هورمون تستوسترون مهم‌ترین هورمون جنسی مردانه است که وظیفه تولید اسپرم و باروری مردان را دارد. مصرف غذاهای حاوی روی می‌تواند بر روی افزایش ترشح تستوسترون نقش داشته باشد و میزان باروری را در مردان افزایش دهد.

ادامه دارد…

خواص، کالری و هرآنچه که باید درمورد گوشت مرغ بدانید (2)

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر