no7.باورهای غلط در مورد غذا و رستوران

زمان مطالعه: 2 دقیقه

باور اشتباه: کربوهیدرات چاق کننده هستند.و برای ما خوب نیستن.من نباید ماکارونی، نان و سیب زمینی بخورم.

واقعیت: در واقع کربوهیدرات ها منبع سوخت بدن ما هستند. و ما نیاز به منبع سوخت داریم. میتوان حتی بعد از خوردن کربوهیدرات زیادتر هم وزن خودتون رو حفظ کنید.

 

 

باور اشتباه: چربی چاق کننده است. من نمیتوانم چربی بخورم.

واقعیت: چربی ها مواد مغذی هستند. که در برنامه همه رژیم های غذایی سالم وجود دارد. چربی ها بخشی از ساختار سلولی بدن ما هستند. و نقش مهمی در انقباض ماهیچه هاانعقاد خون و جذب ویتامین هایی همچون E ،D ،A ،K دارند.

 

باور اشتباه: فقط میتونی غذاهایی را میل کنید که در لیست ایمن شما قرار دارد. در غیر اینصورت غذای زیادتری مصرف کرده اید و چاق می شوید.

واقعیت: شما همیشه باید میان رو باشید. انواع غذاها برای شما از نظر جسمی، عاطفی و روحی و سالم ماندن لازم است. اما باید بدور از افراط و تفریط باشد.

باور اشتباه: خوردن شکلات حتی به اندازه تکه ای کوچک باعث چاقی شما خواهد شد.

واقعیت: این غیر ممکن می باشد. شما برای اضافه کردن نیم کیلو وزن باید میزان زیادی غذا میل کنید. تا زمانی که شما مراقب غذای خود باشید. استفاده از غذاهای تفریحی مشکلی ایجاد نمیکند.

باور اشتباه: شما نباید بیرون با دوستان خود غذا بخورید. غذای رستوران بی کیفیت می باشد. و ممکن است مریض شوید.

واقعیت: تکاپوی مطلق برای خوردن غذاهای سالم بسیار خسته کننده می باشد. وحال روحی شما را خراب خواهد کرد. تغذیه مطلوب باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری خواهد شد اما این به معنای نباید باشد که هیچ انعطافی در برنامه غذایی خود نداشته و میل خود را سرکوب کنید.

باور اشتباه: من امروز یک کیلو وزن اضافه کردم. و نمیتوانم امشب شام بخورم.

واقعیت: بدن شما در حالت طبیعی مایعات را حفظ می کند و همین باعث نوسان وزن خواهد شد. حتی نفخ قبل از قاعدگی هم میتواند وزن شما را بالاتر نشان دهد. و یا با مصرف سدیم بدن وزن بالاتری از خود نشان می دهد.

باور اشتباه: برای خوردن هر چیزی باید ابتدا میزان کالری آن را محاسبه کنید.

واقعیت: وجود این امر و حساس شدن بر روی این مسائل. باعث میشود دچار وسواس فکری و ترس نسبت به خوراک خود بشوید. و نه تتها از غذا لذت نبرید. بلکه باعث مریض در شما نیز شود. غذا خوردن خود را به یک مشکل پیچیده تبدیل نکنید.

 

غذا به معنای سوخت و ساز بدن می باشد و قرار است باعث لذت بردن ما بشود. باورهای غلط را بشناسید و راهکارهای واقعی آن را جایگزین کنید.

سخن پایانی: از غذا خوردن لذت ببرید، افراط نکنید، روزانه 30 دقیقه ورزش کنید و در صورت لزوم از مشاور راهنمایی بگیرید.

 

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر