no6.روز جهانی مرغ سوخاری و مروری بر آن

زمان مطالعه: کمتر از یک دقیقه

مرغ سوخاری یا به عبارتی همون مرغ کنتاکی که از قدیم یادمونه حالا به شهرتی جهانی و محبوبیتی مثال زدنی در بین غذاها دست یافته. به همین مناسبت تاریخ 6 جولای که معمولا 15 تیرماه به تاریخ ما میشه. تبدیل به یک روز جهانی گردید. این محبوبیت حد واندازه ندارد به طوری که تنها در امریکا روزانه نزدیک به 22 میلیون مرغ مورد استفاده قرار میگیرد.

اصلیت مرغ سوخاری:

یه مارکوپلوی واقعی در دنیای خوراکی ها. مرغ سوخاری از سلیقه اسکاتلندی ها که مرغ را بصورت ساده سرخ میکردن. و ذوق برده های آفریقایی که با طعم دار کردن مرغ آن را در روغن پالم می پختند. و مهاجرت آنان به امریکا به بلوغ رسید و از آنجا توسعه یافت و بعد خود را به سایر نقاط جهان رساند.

چرا به مرغ سوخاری، کنتاکی هم گفته میشه:

در واقع این موضوع بر میگردد به نام این برند. یعنی Kentucky Fried Chicken (KFC). زیرا این برند از ایالت کنتاکی متولد شد. و بعد از آن با این نام هم مشهور شد. این برند در سال 1952 آغاز به کار نمود.

 

شهرتی که او را کُلُنل کرد:

آقای ساندرز (موسس KFC) به چنان رونقی در کسب و کار خودش دست یافت. که فرماندار ایالت کنتاکی بالاترین نشان ایالتی یعنی لقب کُلُنل را به او اعطا نمود.

بالا بردن سرعت پخت با خلاقیت کلنل ساندرز:

همه چیز خوب بود اما ساندرز همچنان از زمان پخت ناراضی بود. زمانی حدود 35 دقیقه. او اقدام به خرید دستگاه بخارپز نمود و آنرا به توسط خلاقیتش تبدیل به یک سرخ کن فشاری کرد. همان چیزی که هم سرعت پخت را بسیار بهبود بخشید و هم خللی در طعم آن ایجاد نمیکرد.

 

شما مرغ سوخاری رو چجوری دوست دارین؟ ترد و ساده، تند و اسپایسی یا کریسپی؟ فیله یا 3 تیکه ؟پیتزا چطور؟ طرز پخت مرغ سوخاری در منزل خیلی سخت نیست. اما اگه هوس یه سوخاری باحال کردی. 2 راه داری، یا حضوری به یکی از 4 شعبه ما تشریف بیارین یا آنلاین و تلفنی سفارش بدین.

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر