no13.خواص، کالری و هرآنچه که باید درمورد گوشت مرغ بدانید (۲)

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

خواص، کالری و هرآنچه که باید درمورد گوشت مرغ بدانید (۱)

خواص، کالری و هرآنچه که باید درمورد گوشت مرغ بدانید (3)

6- تقویت سیستم ایمنی کودکان و بزرگسالان

در سرما خوردگی اولین درمان خانگی آبگوشت مرغ یا همان سوپ مرغ می باشد. این خوراک ارزشمند بدلیل وجود پروتئین بالا، مواد مغذی و ویتامین‌های گروه B جایگاه ویژه ای دارد. استفاده از مرغ پخته شده همراه با آب آن کمک شایانی به درمان گرفتگی بینی و درمان گلو درد خواهد کرد و در بهبود سرماخوردگی و کاهش عفونت نیز بسیار تاثیر گذار است.

7- کمک به سلامت قلب

گوشت مرغ سرشار از ویتامین B6 است که بسیار کمک کننده در پیشگیری از حملات قلبی خواهد داشت. ویتامین B6 با کاهش میزان هموسیستئین باعث کاهش ریسک ابتلا به حملات قلبی می‌ شود. از طرف دیگر مرغ غنی از نیاسین است که سبب کاهش کلسترول می گردد.

پایین بودن چربی گوشت مرغ آن را به یکی از سالم ترین انواع گوشت تبدیل کرده است و با تأمین اسیدهای چرب امگا 3 نقش فوق العاده ای در سلامت قلب و عروق خواهد داشت.

8- کاهش فشار خون

ماده کلاژن موجود در گوشت مرغ باعث کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشارخون بالا می شود. طبق پژهش های دانشگاه هاروارد 2 نوبت مصرف مرغ در هفته بر روی سلامت بدن و کنترل فشارخون تاثیر خواهد داشت.

9- کاهش کلسترول خون

درصد چربی اشباع شده و کلسترول در گوشت قرمز بالا تر از مرغ، ماهی و سبزیجات می باشد. در نتیجه کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش استفاده از گوشت مرغ و ماهی نقش اساسی در کاهش خطر کلسترول بالا و ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی خواهد داشت.

10- سلامت و شادابی پوست

مرغ دارای ریبوفلاوین است که به نرم شدن و لطافت پوست کمک می کند. مصرف مرغ پوست صورت و لب ها را از خشکی محفوظ میدارد. ویتامین B موجود در آن به داشتن پوستی سالم و شفاف کمک می‌کند.

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
طالقانی
هفت تیر