no11.زمان مناسب برای خوردن وعده های غذایی

زمان مطالعه: کمتر از 2 دقیقه

امروزه با مشغله های بسیاری که تقریبا گریبان همه ما رو گرفته است کیفیت غذا خوردن ما هم بسیار پایین آمده. یکی از عوامل تعیین کننده کیفیت، بر میگرده به زمان وعده های غذایی ما.

کــِی صبحانه بخوریم؟

صبحانه، اولین وعده‌ غذایی و تاثیرگذارترین آن، که باعث می‌شود بدنتان الگو تنظیم قند خون شما را در طول روز مشخص کند. بهتر است صبحانه را در اولین ساعاتی که از خواب بیدار می‌شوید، میل کنید.

بهترین زمان بین ساعت 6 تا 9 صبح است؛ با خوردن صبحانه ساعت خوردن وعده‌های غذایی بعدی نیز تنظیم می‌شود. بهتر است در صبحانه پروتئین، چربی‌های سالم و غلات کامل میل کنید تا قند خونتان متعادل‌تر شده و برای ساعات بیشتری انرژی بدنتان تأمین شود.

کــِی ناهار بخوریم؟

بیشترین سوخت و ساز بدن بین ساعت 10 تا 14 می باشد. در این مدت گوارش به خوبی رخ می دهد، پس بهترین  زمان غذا برای ناهار، در این بازه‌ زمانی خواهد بود. حداقل 4 ساعت فاصله بین صبحانه و ناهار مناسب است. سعی کنید در وعده‌ ناهار غذایی بخورید که شما را برای چند ساعت سیر نگه دارد؛ سبزی‌ها و پروتئین‌ها‌ بهترین انتخاب‌ها برای وعده‌ ناهار است.

کِی شام بخوریم؟

مناسب ترین وقت برای شام، حدوداً چهار یا پنج ساعت پس از صرف ناهار می باشد. بهتر است شام را زودتر و حدود ساعت 7 تا 9 شب میل کنید، زیرا در این ساعت هنوز متابولیسم بدن فعال است، در واقع در این زمان بدن شما ده درصد بیشتر برای هضم غذا کالری مصرف می‌کند.

همچنین خوب است بین وعده‌ شام و زمان خوابتان چند ساعت فاصله ایجاد کنید، زیرا زمانی که به خواب می‌روید بدنتان نمی‌تواند به‌ خوبی مواد غذایی را هضم و جذب کند.

 

برای ملاحظه منو و ثبت سفارش. میتونید از طریق سفارش آنلاین و یا شماره تلفن شعب اقدام فرمایید.

*آدرس و تلفن همه شعب، در پایین صفحه.

 

 

پارک ساعی
میدان ولیعصر
۶۳۴۱۳
طالقانی
هفت تیر